KENAPA?

Kenapa? 
Kenapa dengan teguran yg org beri kepada kita, kita tidak boleh terima? 
Kenapa org yg patuh perintah Allah kita labelled dorang as ALIM?
Kenapa kita x pernah berubah?
Kenapa kita malas nak solat? 
Kenapa? Why? Why?

Banyak kenapa sebenarnya tapi boleh cari sendiri kenapa dan jawapan dia. Jawapan tu ada dari diri sendiri. Bukan cakap kamu ja aku pun. Kadang2 dengan 'kenapa' kita boleh sedar dgn apa yg kita buat. 

💎 Kita x boleh trima tguran org sbb kita rsa dorang pun bukannya btul mau tgr. And apa hak dorang kan. Masing2 ada life sendiri. Tpi tguran tu kan mmbolehkan kita tahu mana salah kita dan mana betulnya!

💎 Org yg solat 5 waktu, tgur itu ini dipnggil alim. Pdhal dia cuma patuh perintah Allah. Yang wajib kena buat oleh semua org. Tpi org skrg easy to judge people.

💎 Sebab kita x prnh brubah sbb whos the big influence kpd kita. Tgk la dgn sepa kita berkwan. The biggest influence is our friends. Sbb kita ni mudah trpngruh. Manusia la katakan tpi aku brsyukur kwn2 yg ada diskliling saling mnasihati. Sebenarnya dari diri sndri juga kau pun msti pandai la jaga diri cara kau mau jadikan kawan dan lawan tpi disbbkan dunia ni smkin maju dan budaya barat um susah. Tapi tiada yang senang! #notetoself


💎 Kita malas mau solat sbb sudah menjadi kebiasaan. Biasanya semua org mmg pernah amalkan solat tu tpi tidak berterusan. Mungkin juga dri hati sendiri sudah mindset malas mau solat. Cuba try test solat macam biasa tpi jgn tinggalkan walau 1 waktu sbb kalau kita kasih tinggal jdi kbiasaan pastu malas lah sudah tu mau solat dan kalau kita mcam habis suda waktu mau solat tu atleast solat lah sebelum waktu yg seblumnya. Cuba kasih biasa pastu jadi kebiasaan la tu. Hehe in shaa Allah. Istiqamah!💘

Sebenarnya tulis ni untuk diri sendiri juga sambil tulis sambil peringatan untuk diri sendiri. Maklumlah manusia kan sentiasa buat kesilapan tapi belajar daripada itu. Hahahaha aduh ya ampun macam lain pula. 

No comments: